Automotive Retail Management

In de automotive retail worden de kaarten geschud. Efficient, klantgericht en mileubewust handelen, daar komt het op aan. De cursus Automotive Retail Management van hogeschool biedt inzicht en oplossingspotentieel.
De automotive sector ondergaat al enige tijd een ingrijpende structuur- en cultuurverandering. Belangrijke veroorzakers van deze ontwikkeling zijn:
De eindigheid van de beschikbaarheid van fossiele brandstoffen en grondstoffen. Klimaat- en milieuproblematiek. Infrastructuur problemen, zoals de fileproblematiek. Veranderende klanteisen (o.a. van emotioneel naar functioneel). Veranderend klantgedrag (o.a. als gevolg van nieuwe media). Out of the box denken in de automotive retail branche. De automotive retail branche heeft daardoor behoefte aan vers bloed. Mensen die ‘out of the box’ kunnen denken en problemen als uitdagingen beschouwen. Alleen een combinatie van techniek, organisatie en commercie vormt de basis voor creatieve oplossingen voor de vraagstukken van het automotive retail-bedrijf. Business Development.
Innovatie & Creativiteit. Functieprofielen, competentie(management). Trends & Ontwikkelingen. Visie, missie, strategie en doelstellingen/bewaken van de samenhang hiertussen. MVO. Fleetmanagement. Leasing. Verhuur. Eigen wagenpark. Total Cost of ownership. Service concepten. Wetgeving. Automotive Retail Marketing & Sales. Interactieve marketing E-business/E-commerce/Social Media
Customer Relation management.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »