City marketing & leisure

De laatste jaren is city marketing niet meer weg te denken uit het beleid van steden. Steeds vaker stelt de lokale overheid een citymarketeer aan die samen met de verschillende partijen gaat bepalen wat de stad moet zijn en uitdragen. Niet alleen grote, internationale steden hebben een city marketing beleid met een goed bij de stad aansluitend logo of slogan.
Ook kleinere steden en gemeenten hebben het belang van city marketing onderkend. Niet zelden ligt de focus op specifieke aspecten als het binnenhalen van nieuwe (internationale) bedrijven. Goed voor de werkgelegenheid of het aantrekken van toeristen, ook economisch aantrekkelijk. Maar city marketing is meer dan een positief imago van een stad neerzetten. Ook het belang van bewoners speelt een rol.
Lectoraat van hogeschool houdt zich bezig op het snijvlak van city marketing en vrijetijd en verricht toegepast onderzoek.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »