City marketing: towards an integrated approach

Steeds meer steden in Europa beweren dat ze aan citymarketing doen. Maar een stad is niet hetzelfde als een onderneming. Hoe kunnen steden effectief gebruik maken van marketing? Volgens een stedelijk econoom vraagt citymarketing een geïntegreerde aanpak, waarbij citymarketing wordt ingebed in het politieke en bestuurlijke proces. Ook zijn voor een effectief management van citymarketing speciale voorwaarden nodig.
Hoe kunnen steden effectief gebruikmaken van marketing? Citymarketing begint met het gebruik van de basale marketingfilosofie, waarin de klant centraal wordt gesteld. Vervolgens kunnen marketinginstrumenten worden ingezet om de keuzes, het gedrag en het beslissingsproces van de klanten van de stad te beïnvloeden. Hierin spelen percepties van (mogelijke) klanten een cruciale rol. Ook een concept ontwikkeld voor het managen van citymarketing.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »