Crisiscommunicatie

Als u ineens zelf nieuws bent geworden, bent u daar dan klaar voor? De manier waarop u optreedt tijdens een crisis of calamiteit kan nog jarenlang bepalend zijn voor uw imago. Bij een calamiteit is de kwaliteit van uw communicatie in de eerste twee uur van cruciaal belang. Van uw beslissingen en maatregelen wordt vaak al in de eerste minuten verslag gedaan door de media. De manier waarop u optreedt kan nog jarenlang bepalend zijn voor uw imago.
Tijdens de training wordt u voorbereid op het doen van de juiste dingen en het vermijden van evidente communicatiefouten. En u oefent met het geven van allerlei soorten interviews. Voorbereiding (mediabeleid in calamiteitenplan). Wat kunt u verwachten van de media en waarom. Ontwikkelen van statements en woordvoeringslijnen. Pers aan de telefoon: omgaan met vragen en aannames. Pers aan de poort: de korte verklaring. Pers binnen: faciliteiten, zorg en begeleiding. Het persbericht. De persconferentie. Interviews: op locatie, aan de telefoon, in een studio.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »