Duurzaam beoordelen

Lectoraat onderzoekt vormen van beoordelen gericht op duurzaam leren. Deze worden nader onderzocht in de dagelijkse praktijk van scholen, opleidingen en bedrijven. De basisveronderstelling is dat duurzaam leren pas echt kans van slagen heeft als in het onderwijsontwerp de beoordelingsmethoden hierbij aansluiten.
Gezien de sturende kracht die beoordelen heeft op studenten is het de moeite waard in de kwaliteit van beoordelen te investeren. Deze kwaliteit wordt onvoldoende geborgd wanneer scholing in beoordelen alleen gericht is op de instrumentatie van beoordelen (het ‘wat’ en ‘hoe’ van beoordelen) en onvoldoende de betrokkenheid, het bewustzijn en de bekwaamheid van studenten en opleiders erkent als dé kernvoorwaarden voor kwaliteit. In het lectoraat wordt het belang van betrokkenheid, bewustzijn en bekwaamheid in de context van beoordelen onderzocht vertrekkende vanuit hedendaagse en toekomstige ontwikkelingen.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »