Entrepreneurial journalism

De journalistiek experimenteert volop met nieuwe vormen van journalistiek en manieren om het publiek bij de journalistiek te betrekken. In het verlengde hiervan bekijken we de consequenties hiervan voor werkwijzen en verdienmodellen bij kranten, omroepen, internetbedrijven, startups, zzp’ers en freelancers. We doen dit door middel van toegepast onderzoek naar de factoren die het succes of het mislukken beïnvloeden van nieuwe vormen van journalistiek en nieuwe verdienmodellen. Daarnaast besteden we aandacht aan de veranderingen in de waardeketen rond journalistiek.
Een aantal onderzoeksthema’s waar we aandacht aan besteden zijn de volgende: Kennis en vaardigheden voor ondernemende journalisten; Succes en faalfactoren bij (digitale) innovaties op redacties; Nieuwe verdienmodellen voor journalistiek; De gevolgen van de rol van digitale intermediairs als Facebook, Google en Blendle voor de journalistiek in Nederland

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »