Imagineering

In een wereld van materiële overvloed worden mensen steeds sterker gedreven door zingeving en beleving. Conventionele marktstrategieën voldoen niet meer in deze ‘belevingseconomie’. Het gaat niet meer alleen om geld, maar ook om niet-materiële behoeften van individuen. Als consument en/of werknemer willen mensen geraakt worden, emotie voelen en zingeving ervaren. Imagineering is het vakgebied dat dit nieuwe fenomeen van waardecreatie in organisaties en in de samenleving onderzoekt en stimuleert.
De belevingseconomie vraagt om een nieuwe ondernemingslogica, waarin inspiratie, beleving en betekenis een centrale rol spelen. Het vakgebied Imagineering ontwikkelt kennis over het transformatieproces van bedrijven in de belevingseconomie. Vragen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld: Hoe gaat zo’n veranderingsproces in zijn werk? Hoe kunnen bedrijven de concurrentiestrijd winnen vanuit het belevingsperspectief? Hoe maak je (strategisch) gebruik van een inspirerend betekenisconstruct, dat leidt tot een vruchtbare dialoog tussen de diverse stakeholders? Lectoraat van hogeschool doet onderzoek en adviseert bedrijven en organisaties hoe zij vanuit het belevingsperspectief continu kunnen innoveren en fascineren. Zowel in de creatieve industrie als daarbuiten.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »