In bedrijven en organisaties zijn we doorgaans 20 keer zo lang met iets bezig dan strikt nodig is. De reactiesnelheid op de vraag van onze klant kan vele malen sneller. Wanneer we de doorlooptijd tussen de vraag van de klant en de levering verkorten, kunnen we reactietijden snel verbeteren.
Om te kunnen bepalen hoe lang de doorlooptijden bij uw organisatie zijn, is een nieuwe meetmethode ontwikkeld. Hiermee kunnen de wachttijden, bewerkingstijden en daarmee de totale doorlooptijd gemeten worden.
De totale doorlooptijd is opgebouwd uit bewerkingstijd (touchtime) en wachttijden (white spaces).
Met de meetmethode kunnen op eenvoudige wijze doorlooptijden en wachttijden in kaart gebracht worden. Door aan een aantal orders een registratieblad toe te voegen en hierop tijden te noteren, wordt duidelijk wat de doorlooptijden van de orders, de bewerkingstijden en de wachttijden zijn.
Meer weten?
Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.