Positioneren als familiebedrijf loont

Heeft het voor een bedrijf in het MKB meerwaarde om zich te profileren als familiebedrijf? Op basis van onderzoeksresultaten klinkt een volmondig “ja”als antwoord op die vraag. Het blijkt dat familiebedrijven een positievere klantwaardering krijgen dan andere bedrijven. Daarom adviseren wij familiebedrijven dit aspect te benadrukken in communicatie-uitingen.
Uit onderzoek onder consumenten over hun koopgedrag is naar voren gekomen dat een familiebedrijf als positief ervaren wordt. Vooral de persoonlijke benadering, servicegerichtheid, stabiele bedrijfsvoering en het krijgen van goed en eerlijk advies worden vaak genoemd als kenmerken van familiebedrijven. Zeker bij grote en ingewikkelde aankopen slaan consumenten familiebedrijven hoger aan dan “gewone” bedrijven. Familiebedrijven kunnen rekenen op een hogere gunfactor.
Wij verrichten veel onderzoek omtrent diverse aspecten met betrekking tot familiebedrijven.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »