Positioneren als familiebedrijf

Heeft het voor een bedrijf in het MKB meerwaarde om zich te profileren als familiebedrijf? Het blijkt dat familiebedrijven een positievere klantwaardering krijgen dan andere bedrijven. Daarom is het van belang dat familiebedrijven dit aspect benadrukken bij communicatie-uitingen.
Laat de wereld weten dat je een familiebedrijf bent.
Consumenten waarderen een familiebedrijf als positief. Vooral de persoonlijke benadering, servicegerichtheid, stabiele bedrijfsvoering en het krijgen van goed en eerlijk advies worden vaak genoemd als kenmerken van aken doen met een familiebedrijf. Zeker bij grote en ingewikkelde aankopen slaan consumenten familiebedrijven hoger aan dan “gewone” bedrijven. Familiebedrijven kunnen rekenen op een hogere gunfactor.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »