Retailers stellen alles in het werk om aansluiting te houden met de grillige consument. De kwaliteitseisen en het prijsbewustzijn zijn hoger dan ooit waardoor klantentrouw juist afneemt. Prijsoorlogen zijn daarom aan de orde van de dag. Deze veranderingen vormen voor de gehele retailsector dringend aanleiding tot het vormgeven van nieuwe interfaces met de consument om de aansluiting met de consument niet kwijt te raken. Consumenten willen niet alleen maar kopen, maar ook gezien worden als medevormgever van een product. Alle business-to-consumerspelers zullen dan ook een tandje moeten bijschakelen. De retailspeler die weet in te spelen op de door de economische downturn ingegeven grilligheid van de consument zal afstand kunnen nemen van de concurrent. De speler die hierin niet slaagt gaat een moeilijke tijd tegemoet.
De retailspecialisten van adviesbureau houden zich dagelijks bezig om bovenstaande ontwikkelingen samen met Nederlandse retailers vorm te geven. Resultaatgericht, innovatief en met een grote passie voor het vak.
Meer weten?
Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.