Social media in de sport

Social media hebben een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt binnen de sport.
Dit is mede te danken aan het feit dat het gebruik van social media uitstekend past binnen de sector. Individuele sporters en de diverse instanties die actief zijn binnen de sport benutten de mogelijkheden om te communiceren met hun omgeving volop om zichtbaar te zijn en hun profiel op te bouwen. Sponsors maken vooral actief gebruik van de mogelijkheden om social media in te zetten voor marketingcampagnes. Voor de verschillende actoren binnen de sport biedt de inzet van social media een wereld aan kansen. Maar een optimale inzet van social media vergt ook kennis van de toepasselijke regels. Denk aan reclameregels, richtlijnen rondom privacy en ook reglementen die binnen de sport zijn opgesteld.
Snel zal zich bij een bepaalde kwestie de vraag aandienen welk recht eigenlijk hierop van toepassing is. En wie kan welke sancties opleggen?

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »