Zorgverzekeringen

Nu de ex-post nacalculatie is afgeschaft, wordt het resultaat van de zorginkoop bepalend voor de concurrentiepositie van zorgverzekeraars. Dit vereist een fundamenteel andere rol van de afdeling zorginkoop. Daarbij wordt de relatie tussen zorgverzekeraars en aanbieders zakelijker. Maar er liggen ook kansen als zij samen optrekken bij innovaties om de zorg te verbeteren. Een strategisch inkoopbeleid is voor verzekeraars cruciaal. Daarbij neemt de afdeling zorginkoop een centrale rol in binnen het bedrijf. En de focus van zorginkoop moet gericht zijn op toegevoegde waarde voor de verzekerde. De zorgverzekeraar die zich onderscheidt op waarde voor de klant, heeft daarmee een grote voorsprong op de concurrentie.
Ons bureau begeleidt zorgverzekeraars bij deze veranderingen.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »