Business, ICT en innovatie

De laatste jaren heeft de impact van ICT een ommezwaai gemaakt van een factor om efficiency te verhogen naar een instrument voor innovatie. Met de opkomst van het internet in de jaren 90 maakte ICT het mogelijk voor organisaties om hun marketing te intensiveren; nieuwe kanalen en markten aan te boren, nieuwe producten of diensten te ontwikkelen, data van klanten verzamelen en de klantvriendelijkheid te vergroten. ICT levert een bron van innovatieve mogelijkheden op die alleen beperkt kunnen worden door zienswijze en beperkingen van de ondernemer.
De combinatie van de opkomst van mobiele telefonie, breedband en internet zorgt voor een praktisch onbegrensde beschikbaarheid van informatie. Zowel privé als zakelijk stelt de huidige technologie ons in staat permanent te communiceren. Steeds meer consumenten zijn continu online en gericht bereikbaar via Social Media. Hun gedrag en wijze van zakendoen verandert. Dit leidt tot belangrijke ontwikkelingen in de maatschappij. Grenzen tussen werk en privé vervagen, dienstverlening vervangt productie en de virtuele wereld vermengt met de werkelijke wereld.
Doordat de rol van ICT verandert, werken bedrijven en organisaties op een dynamisch speelveld, waarbij het een opgave is om adequaat te anticiperen en te reageren op ontwikkelingen in zowel markt als technologie. Voor het midden- en kleinbedrijf is dit een nog grotere opgave omdat de personele capaciteit beperkt is, zowel kwalitatief als kwantitatief.
Hulp aan ondernemers en organisaties met advies- en onderzoeksactiviteiten om dit veranderende speelveld te doorgronden en nieuwe richtingen te vinden.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »