Marketing agrofood

Hogeschool beschikt over specifieke expertise op het gebied van het vermarkten van agroproducten. Hierbij staan enerzijds de hoogwaardige productie van voeding en anderzijds de kwaliteitsbewuste consument centraal. Met de focus op het creëren van meerwaarde voor alle partijen. De schakels in de sector van voeding van grondstoffen via verwerking, productie en vermarkting worden momenteel met name gezien als grootschalige losse segmenten. De overgang van de standaard, lineaire ketenbenadering naar een meer functionele, cyclische benadering vraagt om een nieuwe aanpak. De consument als individu staat in dit proces centraal. Marketing speelt hierin een cruciale rol. Het gaat immers om het vermarkten van producten die optimaal aansluiten bij de actuele consumentenbehoeften. Agro- en foodbedrijven krijgen hiermee de kans om nieuwe business te ontwikkelen, gericht op hoogwaardige en duurzame voedingsconcepten.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de inhoud van het dossier of in contact worden gebracht met de kennisaanbieder? Neem dan contact met ons op.

Contact

Terug naar overzicht »